TICKETMASTER

Hoe werkt: Mobiele Tickets

Ga jij binnenkort naar een event met mobiele tickets? Lees deze blogpost met tips dan goed door!

Sommige concerten en events werken, op vraag van de organisator, met mobiele tickets. In deze blogpost leggen we uit hoe je goed voorbereid met je mobiele ticket naar een event gaat.

Waar vind ik mijn mobiele tickets?

Mobiele tickets kan je alleen laten scannen via je telefoon. Je vindt deze in ‘Mijn Account’ via de Ticketmaster-app of als je via de browser van jouw smartphone naar Ticketmaster.be surft. Deze tickets zijn niet als PDF te downloaden.

Screenshots maken van de QR-code heeft geen zin. Boven de QR-code van je mobiele ticket in de app of browser roteert het Ticketmaster-logo door het scherm. Onze scanmedewerkers zullen alleen mensen toelaten waarbij deze animatie te zien is.

Een mobiel ticket in de Ticketmaster app

Hoe ga ik voorbereid naar een event met mobiele tickets?

Hieronder staan tips om ervoor te zorgen dat jij zonder stress en vooral zo snel mogelijk naar binnen kan met jouw mobiele tickets:

  • Download de Ticketmaster app vooraf thuis.
  • Log in met het Ticketmaster account waarmee de tickets gekocht zijn en open alvast de tickets. Zo worden ze opgeslagen in het tijdelijke geheugen van je smartphone.
  • Laad je telefoon volledig op voordat je naar de locatie komt (en neem eventueel ook een powerbank mee).
  • Zorg ervoor dat iedereen voor wie je tickets hebt gekocht tegelijkertijd met jou naar binnen gaat. Heeft iemand anders een ticket voor je gekocht? Zorg dan dat je tegelijk met deze persoon mee naar binnen gaat of vraag deze persoon om je ticket naar jou door te sturen (verder in dit artikel vind je meer over tickets doorsturen).

Dan is het tijd om naar de locatie van je event te gaan. Als je eenmaal bent aangekomen, zorg dan dat je het volgende doet:

  • Log op tijd in. Zo voorkom je dat je bij de deur nog snel snel je tickets moet zoeken.
  • Ga tegelijk naar binnen met alle mensen van wie de tickets op jouw telefoon staan.

Tickets doorsturen

Komt een deel van je gezelschap later? Je kan vooraf ook tickets doorsturen naar een ander account. Zo kan jij alvast naar binnen als de vriend of vriendin waarmee je gaat pas later aankomt. Dit doe je in de app of browser via “TICKETS DOORSTUREN” in ‘Mijn Account’ > ‘Mijn Tickets’. Nadat je het ticket doorgestuurd hebt, verdwijnt deze uit jouw account.

Meer over tickets doorsturen vind je hier.

Tickets doorsturen via de Ticketmaster app

Mobiele tickets voor concerten in het buitenland

Stel: je hebt tickets gekocht voor een concert in Nederland en je bent op de Ticketmaster app ingelogd op je Belgische account. Dan moet je eerst uitloggen in de app, vervolgens op het beginscherm het land veranderen in ‘Nederland’ en opnieuw inloggen met je Nederlandse accountgegevens. Zorg dat je deze gegevens uit je hoofd kent of ergens hebt opgeschreven waar alleen jij bij kan. Zo kan je makkelijk bij al je tickets voor je concerten in binnen- en buitenland.