TICKETMASTER

Tips & tricks bij het online bestellen van tickets

Bereid je voor, informeer je, blijf geduldig en zorg dat je die felbegeerde tickets binnenhaalt!

“Hoe zorg ik dat ik die tickets in de wacht sleep?” Het is wellicht de eerste vraag die jij je, net zoals duizenden andere fans, stelt bij de aankondiging van een grote show. Eerlijk is eerlijk: wanneer er meer fans naar een event willen dan dat er tickets beschikbaar zijn, zullen er hoe dan ook teleurgestelde mensen achterblijven. Dat is een feit, en daar hou je dus best rekening mee. Maar! Mits de juiste voorbereiding en informatie kan je jezelf een hoop stress besparen én, fingers crossed, die felbegeerde tickets binnenhalen!

Bereid je voor, maak een account

Zorg dat je al een account hebt op ticketmaster.be. Het is heel eenvoudig om die aan te maken en doordat je al jouw gegevens hier al in kan zetten, bespaar je een hoop tijd tijdens het bestelproces. Alle info over het aanmaken van een account en waarom dit handig is vind je via deze link.

Informeer je

Zorg dat je steeds op de hoogte bent van de allerlaatste nieuwtjes van je favoriete artiest. Dat kan door je aan te melden voor onze nieuwsbrieven ! Aanmelden kan makkelijk via jouw account. Één vinkje volstaat om op de hoogte te blijven 😉.

Komt jouw favoriete artiest optreden? Informeer je naar een eventuele voorverkoop op de site van deze artiest óf van de organisator van het event. Steeds meer artiesten en organisatoren proberen een select groepje fans voorrang te geven op de algemene ticketverkoop.

Probeer verder alles te lezen wat je kunt vinden over het betreffende event en de verkoop. Wij informeren onze bezoekers door middel van deze blog, Facebook, Instagram, Twitter of de FAQ van onze website.

De verkoop zelf

En dan is het zover: het moment van de waarheid. Je bent waarschijnlijk al vroeg op, want deze verkoop wil je écht niet missen. Heeft het zin om al heel vroeg op de site te zijn? Nee. Maar je kunt je wel al vooraf inloggen op jouw account.

Wanneer een verkoop om bijvoorbeeld 10.00 uur begint, kan het van tevoren al erg druk zijn op de site. Om deze drukte in goede banen te leiden worden bezoekers voor dit event  in een virtuele ‘wachtruimte’ geplaatst. Dit gebeurt zodat andere bezoekers die op de website komen (niet specifiek voor deze verkoop) geen last ondervinden van de drukte. Om 10.00 uur gaan de virtuele poorten open en krijg je een willekeurige plek in de ‘wachtrij’. Waarom krijgt iedereen een willekeurige plaats? Omdat het op dergelijke drukke momenten onmogelijk te bepalen valt wie er vooraan staat, wie daarna aan de beurt komt, enzovoort. Op deze manier heeft iedereen een gelijke kans, of je nu al om 7.00 uur online was, of pas om 9.55 uur. Hou er rekening mee!

Natuurlijk is een stabiele internetconnectie essentieel. Wanneer je pc heel even niet verbonden is met het internet kan dit je plaats in de wachtrij kosten. De server behandelt dit als een refresh, waardoor je je plaats kan kwijt raken. Zorg dus voor een sterk wifi-signaal of verbind je apparaat via een kabel.

Blijf geduldig

Wie wel eens in onze ‘wachtrij’ heeft gestaan, kent misschien onze uitspraak: ‘Keep calm and don’t refresh!’. Inderdaad, ververs nooit of te nimmer de pagina! Zolang je de welbekende Ticketmaster-blauwe pagina mét wachtrij-cirkel voor je hebt, zit je goed. Refresh je deze, of open je een nieuw browser ernaast met wachtrij, dan kan dit jouw plek in de rij negatief beïnvloeden. Het beste is: geduldig blijven wachten tot je aan de beurt bent.

Waarom gebruiken we zo’n wachtrij? Bij grote drukte is de kans op een storing groter. Om het risico op een storing te verkleinen laten we maar een bepaald aantal mensen tegelijk door, een beetje zoals een sluissysteem. Wanneer een deel van deze mensen hun ticket hebben gekocht en de site verlaten, wordt het minder druk en is er dus minder risico op overbelasting. Vervolgens doen we de poort opnieuw open zodat er weer een bepaald aantal mensen hun tickets kunnen bestellen en betalen.

Tickets kunnen bestellen?

BOOYA! Deel je vreugde met ons via Facebook, Instagram of Twitter.

Raak niet in paniek als je jouw tickets niet direct in je inbox ziet; het kan soms tot 24 uur duren voordat je deze binnen hebt. Om de doorverkoop aan woekerprijzen tegen te gaan, kan het bovendien ook zijn dat we je de tickets pas een paar weken vóór het event opsturen. Is dit het geval, dan laten we je dit per event afzonderlijk weten.

Wachtlijst

Geen tickets kunnen bemachtigen? Wij begrijpen absoluut dat dit ontzettend frustrerend is. Soms lukt het een organisator een extra show erbij te boeken. Zodra wij hiervan op de hoogte zijn, brengen we je hiervan op de hoogte. In sommige gevallen kiest een organisator ervoor om een ‘wachtlijst’ aan te laten maken. Door je hiervoor in te schrijven, word je per mail op de hoogte gesteld wanneer er tickets vrijkomen voor het event. Dit is geen garantie op het krijgen van tickets, maar zorgt er wel voor dat wij de fans die achter het net hebben gevist, als eerste kunnen bereiken.

Let op!

Ga niet hopeloos het eerste het beste tweedehands ticket kopen dat je online vindt. Dit ticket kan onofficieel zijn en dus ook ongeldig. Je betaalt er meestal veel meer voor dan de oorspronkelijke ticketprijs en je loopt het risico dat je niet eens binnen raakt op het evenement. Dit komt door criminelen die tickets opkopen in grote aantallen met als enige doel ze achteraf met winst door te verkopen. Neem dus geen risico’s en geef de zwarte ticketmarkt geen kans. Als je toch het risico wil nemen en online tweedehands tickets vindt, neem dan zeker een kijkje op ilovemyticket.be voordat je ze koopt. Controleer of de website zeker niet op de zwarte lijst staat!

We hopen dat dit nog meer duidelijkheid schept in het bestellen van tickets. Meer vragen? Neem contact met ons op.

Share post